środa, 18 kwietnia 2018

Wymagania na sprawdzian


Wymagania na sprawdzian w drugim półroczu roku 2017/2018:



ocena dopuszczająca
uczeń potrafi:
·         Przywołać nazwy 4 dyscyplin naukowych zajmujących się sztuką
·         wymienić we właściwej kolejności epoki historyczno-literackie od czasów antycznych do końca XIX wieku włącznie
·         podać nazwy Wielka Awangarda i neoawangarda (druga awangarda)
·         wskazać źródłosłów nazw poznanych na lekcjach kierunków awangardowych
·         dopasować reprodukcje wskazanych dzieł awangardowych do kierunków, które dzieła te reprezentują


ocena dostateczna
Uczeń wykonał 90 % zadań na ocenę dopuszczającą, a ponadto potrafi:
·         Wskazać funkcje sztuki, jakie pełni ona w życiu społeczeństwa
·         Wyjaśnić pojęcie „awangarda”
·         Podać przynajmniej 2 cechy poznanych na lekcjach kierunków i nurtów w sztuce XX wieku
·         Przypisać opis danego zjawiska (uwaga: także sztuki nieawangardowej – np. sztuki III Rzeszy, socrealizmu) w sztuce XX wieku do tego zjawiska
·         Podać autorów i tytuły dzieł awangardowych omawianych na zajęciach, których reprodukcje będą przywołane na sprawdzianie


ocena dobra
Uczeń wykonał 90 % zadań na ocenę dostateczną, a ponadto potrafi:
·         Scharakteryzować uproszczony model prof. Juliana Krzyżanowskiego podając cechy epok apollińskich i dionizyjskich
·         Wyjaśnić WŁASNYMI SŁOWAMI (ale merytorycznie i językowo poprawnie) pojęcia związane z technikami i metodami pracy artystów awangardowych kierunków plastycznych (np. kolaż, widzenie symultaniczne, ready-mades, automatyzm)
·         Wykazać się znajomością nazwisk najważniejszych awangardowych artystów polskich (Witkacy, Leon Chwistek, Katarzyna Kobro, Władysław Strzemiński) omawiając pokrótce ich twórczość



ocena bardzo dobra
Uczeń wykonał 90 % zadań na ocenę dobrą, a ponadto potrafi:
·         Zanalizować tekst źródłowy dotyczący jednego z nurtów sztuki awangardowej (futuryzm, dadaizm lub surrealizm) odwołując się przy tym do informacji zdobytych na zajęciach i podczas lektury podręcznika przedmiotowego
·         Wyjaśnić znaczenie zjawiska awangardy dla rozumienia całej sztuki XX wieku posługując się takimi pojęciami jak autonomia sztuki i „wiek komentarza”
·         Formułować wszystkie wypowiedzi pisemne posługując się bardzo poprawnym językiem i terminologią naukową właściwą dla danego zjawiska


ocena celująca
Uczeń wykonał 90 % zadań na ocenę bardzo dobrą, a ponadto potrafi:
·         Wykazać się znajomością twórczości wszystkich artystów, których nazwiska przywoływane były na zajęciach
·         Znajdywać elementy wspólne i różnice między wszystkimi omówionymi na zajęciach kierunkami i nurtami w sztuce – dokonywać ich pogłębionej komparatystycznej analizy w kontekście sytuacji politycznej, społecznej, kulturowej
·         Formułować dojrzałe i wnikliwe wnioski próbując - w odniesieniu do zaprezentowanych zagadnień - stawiać hipotezy badawcze

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.