Wymagania na sprawdzian w drugim półroczu roku 2017/2018:
ocena dopuszczająca
uczeń potrafi:
· Przywołać
nazwy 4 dyscyplin naukowych zajmujących się sztuką
· wymienić we
właściwej kolejności epoki historyczno-literackie od czasów antycznych do końca
XIX wieku włącznie
· podać nazwy
Wielka Awangarda i neoawangarda (druga awangarda)
· wskazać
źródłosłów nazw poznanych na lekcjach kierunków awangardowych
· dopasować
reprodukcje wskazanych dzieł awangardowych do kierunków, które dzieła te
reprezentują
ocena dostateczna
Uczeń wykonał 90 % zadań na ocenę dopuszczającą, a
ponadto potrafi:
· Wskazać
funkcje sztuki, jakie pełni ona w życiu społeczeństwa
· Wyjaśnić
pojęcie „awangarda”
· Podać
przynajmniej 2 cechy poznanych na lekcjach kierunków i nurtów w sztuce XX wieku
· Przypisać opis
danego zjawiska (uwaga: także sztuki nieawangardowej – np. sztuki III Rzeszy,
socrealizmu) w sztuce XX wieku do tego zjawiska
· Podać autorów
i tytuły dzieł awangardowych omawianych na zajęciach, których reprodukcje będą
przywołane na sprawdzianie
ocena dobra
Uczeń wykonał 90 % zadań na ocenę dostateczną, a
ponadto potrafi:
· Scharakteryzować
uproszczony model prof. Juliana Krzyżanowskiego podając cechy epok apollińskich
i dionizyjskich
· Wyjaśnić
WŁASNYMI SŁOWAMI (ale merytorycznie i językowo poprawnie) pojęcia związane z
technikami i metodami pracy artystów awangardowych kierunków plastycznych (np.
kolaż, widzenie symultaniczne, ready-mades, automatyzm)
· Wykazać się znajomością
nazwisk najważniejszych awangardowych artystów polskich (Witkacy, Leon
Chwistek, Katarzyna Kobro, Władysław Strzemiński) omawiając pokrótce ich
twórczość
ocena bardzo dobra
Uczeń wykonał 90 % zadań na ocenę dobrą, a ponadto
potrafi:
· Zanalizować
tekst źródłowy dotyczący jednego z nurtów sztuki awangardowej (futuryzm,
dadaizm lub surrealizm) odwołując się przy tym do informacji zdobytych na
zajęciach i podczas lektury podręcznika przedmiotowego
· Wyjaśnić
znaczenie zjawiska awangardy dla rozumienia całej sztuki XX wieku posługując
się takimi pojęciami jak autonomia sztuki i „wiek komentarza”
· Formułować
wszystkie wypowiedzi pisemne posługując się bardzo poprawnym językiem i
terminologią naukową właściwą dla danego zjawiska
ocena celująca
Uczeń wykonał 90 % zadań na ocenę bardzo dobrą, a
ponadto potrafi:
· Wykazać się
znajomością twórczości wszystkich artystów, których nazwiska przywoływane były
na zajęciach
· Znajdywać
elementy wspólne i różnice między wszystkimi omówionymi na zajęciach kierunkami
i nurtami w sztuce – dokonywać ich pogłębionej komparatystycznej analizy w
kontekście sytuacji politycznej, społecznej, kulturowej
· Formułować
dojrzałe i wnikliwe wnioski próbując - w odniesieniu do zaprezentowanych
zagadnień - stawiać hipotezy badawcze
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.