projekty uczniowskie


W tej zakładce znajdziecie wszelkie informacje o projektach uczniowskich realizowanych w ramach zajęć wiedzy o kulturze

Rok 2016/2017:


1. "Nowe kierunki w sztuce"

Projekt zespołowy mający na celu rozwijanie kreatywnego myślenia, kształtowanie estetycznej wrażliwości oraz mobilizujący do podejmowania działań o charakterze artystycznym.



NACOBEZU (na co będę zwracać uwagę przy ustalaniu oceny):


  • wykonanie działań przygotowawczych (lektura materiałów dodatkowych, wykonanie kwerendy bibliotecznej)
  • realizacja pracy zgodnie z tematem projektu
  • zaangażowanie uczniów realizujących projekt
  • pomysłowość powstałych utworów
  • subiektywność, oryginalność i nieszablonowość w podejściu do tematu
  • efektywny podział pracy w zespole
  • terminowość i sumienność prac zespołu 
  • stosowanie się do wymogów zamieszczonych w opisie projektu
  • dbałość o estetyczną stronę utworów
Etapy projektu:

1. Uczniowie pobierają kartę pracy zespołu (do pobrania TUTAJ) oraz dobierają się w zespoły (3-6 osób)
UWAGA! Podczas drukowana PROSZĘ WYBRAĆ OPCJĘ "DRUKUJ BROSZURĘ" (lub: "BROSZURA") - wtedy karta pracy wydrukuje się w formie takiej mini-książeczki.

2. Uczniowie wybierają formę realizacji projektu:

  • prace plastyczne
  • fotografie
  • film
  • utwór muzyczny
  • utwory literackie

3. Uczniowie dokonują kwerendy bibliotecznej i czytają "Antologię fragmentów manifestów artystycznych". Antologia znajduje się TUTAJ (link) lub tutaj:





4. Uczniowie piszą manifest artystyczny zawierający postulaty nowego kierunku w sztuce, który powołują do życia. Nadają nowemu kierunkowi nazwę. Pod manifestem umieszczają swoje podpisy.

5. Uczniowie wykonują prace artystyczne realizujące postulaty swojego manifestu.

6. Ostateczny termin składania manifestu, prac artystycznych oraz karty pracy zespołu to 31 marca 2017. (przedłużono do 19 kwietnia 2017)

7. Podpisany manifest wraz z kartą zespołu i pracami uczniowie wkładają do teczki lub koszulki. W przypadku utworów multimedialnych (film, utwór muzyczny) proszę o złożenie go na płytce CD (nie przyjmuję p-drive'ów!) lub wysłanie mi linka do materiału udostępnionego w chmurze (np. poprzez Dropbox, dysk Google itp.) lub linka do materiału opublikowanego na You Tube, Vimeo itp.

Uwaga! Żaden utwór zrealizowany w ramach tego projektu nie może nikogo obrażać oraz zawierać sformułowań i zwrotów powszechnie uważanych za wulgarne i niestosowne.



2. Wyzwanie Pecha Kucha. Teraz głos mają uczniowie!


Projekt indywidualny polegający na przygotowaniu przez ucznia prezentacji w formie PECHA KUCHA (link) trwającej dokładnie 6'40" (20 slajdów po 20 sekund każdy). 


Prezentacje mogą być przygotowywane w ramach trzech tematów:

  • Moja pasja, moje hobby - uczeń opowiada o swoich zainteresowaniach
  • Zadawaliście sobie takie pytania? - uczeń przygotowuje krótki wykład popularno-naukowy będący jego odpowiedzią na "nurtujące" ludzi zagadnienia (np. zjawiska fizyczne, zachowania społeczne, filozoficzne wątpliwości itp.)
  • Bieżące tematy z zajęć wiedzy o kulturze - uczeń przygotowuje wypowiedź na jeden z tematów omawianych na lekcjach WOKu



Uczniowie mogą podjąć WYZWANIE Pecha Kucha praktycznie na każdej lekcji (chyba, że akurat będzie sprawdzian albo coś równie ważnego, co uniemożliwi wystąpienie). Wystarczy, że zgłoszą chęć zabrania głosu przed lekcją. 

Prezentacje można przedstawiać na lekcjach WOK do 3 czerwca 2016 r.

Rada czysto techniczna:
Prezentację w formie Pecha Kucha można w prosty sposób przygotować w Power Poincie - wystarczy zrobić prezentację składającą się z 20 slajdów i ustawić automatyczny pokaz z czasem wyświetlania każdego slajdu przez 20 sekund.

Dalej nie wiesz jak zrobić Pecha Kucha? Zerknij tutaj (przy okazji poćwiczysz angielski!):


Uczeń podejmujący WYZWANIE Pecha Kucha powinien pamiętać, że podczas swojego wystąpienia nie może nikogo obrazić oraz używać zwrotów i sformułowań uważanych powszechnie za wulgarne, niestosowne. 



NACOBEZU (na co będę zwracać uwagę przy ustalaniu oceny):


  • zaangażowanie ucznia
  • pomysłowość
  • subiektywność, oryginalność i nieszablonowość w podejściu do wybranego tematu
  • zastosowanie wymogów prezentacji typu Pecha Kucha zamieszczonych w opisie projektu
  • dbałość o poprawność językową i merytoryczną wystąpienia











Rok 2015/2016:


1. "Polacy nie gęsi... swoją SZTUKĘ mają!"


Projekt zespołowy poświęcony polskim artystom dwudziestowiecznym działającym w obszarze teatru, sztuk plastycznych, muzyki i filmu.
Efektem projektu ma być utwór multimedialny przygotowany przez uczniów w jednej z trzech form:

  • film
  • fotostory
  • audycja (podcast)


Poszczególne działania w ramach projektu:

1. Uczniowie dobierają się w zespoły. Zespół nie może się składać z mniej niż trzech i więcej niż pięciu osób. Zespoły mogą być międzyoddziałowe - mogą je tworzyć uczniowie z różnych klas pierwszych naszej szkoły.
2. Zespól drukuje KARTĘ PRACY dostępną TUTAJ (link) lub tutaj:




UWAGA! Podczas drukowana PROSZĘ WYBRAĆ OPCJĘ "DRUKUJ BROSZURĘ" (lub: "BROSZURA") - wtedy karta pracy wydrukuje się w formie takiej mini-książeczki.



3. Zespół wybiera polskiego artystę, o którym chce przygotować utwór. Może wybierać  spośród następujących postaci: Maria Jarema, Stanisław Ignacy Witkiewicz/Witkacy, Katarzyna Kobro, Władysław Strzemiński, Magdalena Abakanowicz, Tadeusz Kantor, Jerzy Grotowski, Witold Lutosławski, Krzysztof Penderecki, Andrzej Wajda, Agnieszka Holland, Krzysztof Kieślowski, Czesław Niemen, Ewa Demarczyk, Zbigniew Cybulski.

4. Uczniowie przygotowując się do stworzenia własnej pracy audiowizualnej przechodzą szkolenie z wyszukiwania materiałów bibliograficznych prowadzone przez prof. B. Łowczowską w szkolnej bibliotece (termin uczniowie sami ustalają z panią profesor). Pani profesor potwierdza przeprowadzenie szkolenia podpisem na karcie pracy.

5. Uczniowie wyszukują w NINATECE (link) materiały o wybranym artyście, które przybliżą im tę postać.

6. Uczniowie realizują utwór multimedialny zainspirowany twórczością wybranego artysty korzystając z własnych zdjęć i podkładu dźwiękowego lub z materiałów udostępnionych na zasadach wolnych licencji. Utwór może być filmową fabułą, filmowym dokumentem, audycją radiową, słuchowiskiem, wywiadem - ważne by był inspirowany twórczością wybranego przez grupę artysty.

7. Utwór nie może przekraczać 6 minut.


8. Utwór nie może nikogo obrażać oraz zawierać sformułowań i zwrotów powszechnie uważanych za wulgarne i niestosowne.

9. Uczniowie publikują swój utwór na portalu You Tube (link) najpóźniej do 29 maja 2016 r. i wysyłają link do niego na adres: wok1.iv.lo@gmail.com


NACOBEZU (na co będę zwracać uwagę przy ustalaniu oceny):

  • zaangażowanie uczniów realizujących projekt
  • pomysłowość powstałego utworu
  • subiektywność, oryginalność i nieszablonowość w podejściu do tematu
  • efektywny podział pracy w zespole
  • terminowość i sumienność prac zespołu 
  • stosowanie się do wymogów zamieszczonych w opisie projektu
  • dbałość o poprawność merytoryczną utworu




2. "WYZWANIE Pecha Kucha. Teraz głos mają uczniowie!"


Projekt indywidualny polegający na przygotowaniu przez ucznia prezentacji w formie PECHA KUCHA (link) trwającej dokładnie 6'40" (20 slajdów po 20 sekund każdy). 


Prezentacje mogą być przygotowywane w ramach trzech tematów:

  • Moja pasja, moje hobby - uczeń opowiada o swoich zainteresowaniach
  • Zadawaliście sobie takie pytania? - uczeń przygotowuje krótki wykład popularno-naukowy będący jego odpowiedzią na "nurtujące" ludzi zagadnienia (np. zjawiska fizyczne, zachowania społeczne, filozoficzne wątpliwości itp.)
  • Bieżące tematy z zajęć wiedzy o kulturze - uczeń przygotowuje wypowiedź na jeden z tematów omawianych na lekcjach WOKu



Uczniowie mogą podjąć WYZWANIE Pecha Kucha praktycznie na każdej lekcji (chyba, że akurat będzie sprawdzian albo coś równie ważnego, co uniemożliwi wystąpienie). Wystarczy, że zgłoszą chęć zabrania głosu przed lekcją. 

Prezentacje można przedstawiać na lekcjach WOK do 3 czerwca 2016 r.

Rada czysto techniczna:
Prezentację w formie Pecha Kucha można w prosty sposób przygotować w Power Poincie - wystarczy zrobić prezentację składającą się z 20 slajdów i ustawić automatyczny pokaz z czasem wyświetlania każdego slajdu przez 20 sekund.

Dalej nie wiesz jak zrobić Pecha Kucha? Zerknij tutaj (przy okazji poćwiczysz angielski!):


Uczeń podejmujący WYZWANIE Pecha Kucha powinien pamiętać, że podczas swojego wystąpienia nie może nikogo obrazić oraz używać zwrotów i sformułowań uważanych powszechnie za wulgarne, niestosowne. 



NACOBEZU (na co będę zwracać uwagę przy ustalaniu oceny):

  • zaangażowanie ucznia
  • pomysłowość
  • subiektywność, oryginalność i nieszablonowość w podejściu do wybranego tematu
  • zastosowanie wymogów prezentacji typu Pecha Kucha zamieszczonych w opisie projektu
  • dbałość o poprawność językową i merytoryczną wystąpienia





Rok 2014/2015:

FORMULARZE DO WSZYSTKICH ETAPÓW:
opis projektu (plik do pobrania)

Rok 2013/2014:

FORMULARZE DO ETAPU DRUGIEGO:
formularz do etapu drugiego - projekt nr 1 
formularz do etapu drugiego - projekt nr 2
formularz do etapu drugiego - projekt nr 3

Macie do wyboru jedną z trzech form realizacji projektu:

1. Dla refleksyjnych, wrażliwych i dociekliwych indywidualistów
projekt nr 1 (plik do pobrania)


2. Dla bystrych obserwatorów potrafiących analizować otaczającą ich rzeczywistość, wyciągać wnioski i pracować w parze
projekt nr 2 (plik do pobrania)
Uwaga! Należy zgłosić się do mnie po specjalny kod a przy rejestracji wybrać opcję "uczeń EDU"!!!


3. Dla kreatywnych, ambitnych, wytrwałych, potrafiących pracować w zespole
projekt nr 3 (plik do pobrania)
"Pamięć. Rejestry i terytoria" (link do strony Międzynarodowego Centrum Kultury - informacja o wystawie)


Rok 2012/2013:
Poniżej znajdują się pliki informujące o formach i treściach zadań (do pobrania).

ZADANIE GRUPOWE:
zadanie grupowe

PRASÓWKA:
prasówka

WYPRACOWANIE:
wypracowanie

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.