- Źródłosłów nazw poszczególnych kierunków poznanych na lekcjach (skąd te nazwy się wzięły)
- Cechy stylu secesyjnego - szczegółowo
- Metody pracy artystów - umiejętność wyjaśnienia pełnymi zdaniami pojęć (dywizjonizm, pointylizm, widzenie symultaniczne, ready-made, kolaż, automatyzm, dripping, action painting - malarstwo gestu, performance itp.)
- Działalność artystyczna w warunkach totalitaryzmu (socrealizm i sztuka III Rzeszy) - szczegółowo
- Cechy nurtu pop art - szczegółowo
- Znajomość reprezentantów kierunków powojennych (umiejętność dopasowania nazwisk do reprezentowanych kierunków)
- Ogólna charakterystyka kierunków najnowszych
- Umiejętność rozpoznania i właściwego opisania reprodukcji zamieszczonych w podręczniku (według schematu autor-tytuł-kierunek) - tylko reprodukcje dzieł powstałych przed II wojną światową
- Umiejętność pracy z tekstem źródłowym dotyczącym artystycznych postulatów kierunków Wielkiej Awangardy
Dla klasy 1a i 1g1 zamieszczam poniżej prezentację, której nie mogłam pokazać na lekcji (skorzystać mogą oczywiście także inni)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.