wtorek, 18 kwietnia 2017

UWAGA sprawdzian!

Zakres wymagań na sprawdzian z przedmiotu „wiedza o kulturze”
w drugim półroczu roku szkolnego 2016/2017

ocena dopuszczająca
uczeń potrafi:
  • ·         Przywołać nazwy 4 dyscyplin naukowych zajmujących się sztuką
  • ·         wymienić we właściwej kolejności epoki historyczno-literackie od czasów antycznych do końca XIX wieku włącznie
  • ·         podać nazwy Wielka Awangarda i neoawangarda (druga awangarda)
  • ·         wskazać źródłosłów nazw poznanych na lekcjach kierunków awangardowych
  • ·         dopasować reprodukcje wskazanych dzieł awangardowych do kierunków, które dzieła te reprezentują


ocena dostateczna
Uczeń wykonał 90 % zadań na ocenę dopuszczającą, a ponadto potrafi:
  • ·         Wskazać funkcje sztuki, jakie pełni ona w życiu społeczeństwa
  • ·         Wyjaśnić pojęcie „awangarda”
  • ·         Podać przynajmniej 2 cechy poznanych na lekcjach kierunków i nurtów w sztuce XX wieku
  • ·         Przypisać opis danego zjawiska (uwaga: także sztuki nieawangardowej – np. sztuki III Rzeszy, socrealizmu) w sztuce XX wieku do tego zjawiska
  • ·         Podać autorów i tytuły dzieł awangardowych omawianych na zajęciach, których reprodukcje będą przywołane na sprawdzianie


ocena dobra
Uczeń wykonał 90 % zadań na ocenę dostateczną, a ponadto potrafi:
  • ·         Scharakteryzować uproszczony model prof. Juliana Krzyżanowskiego podając cechy epok apollińskich i dionizyjskich
  • ·         Wyjaśnić WŁASNYMI SŁOWAMI (ale merytorycznie i językowo poprawnie) pojęcia związane z technikami i metodami pracy artystów awangardowych kierunków plastycznych (np. kolaż, widzenie symultaniczne, ready-mades, automatyzm)
  • ·         Wykazać się znajomością nazwisk najważniejszych awangardowych artystów polskich (Witkacy, Leon Chwistek, Katarzyna Kobro, Władysław Strzemiński) omawiając pokrótce ich twórczość



ocena bardzo dobra
Uczeń wykonał 90 % zadań na ocenę dobrą, a ponadto potrafi:
  • ·         Zanalizować tekst źródłowy dotyczący jednego z nurtów sztuki awangardowej (futuryzm, dadaizm lub surrealizm) odwołując się przy tym do informacji zdobytych na zajęciach i podczas lektury podręcznika przedmiotowego
  • ·         Wyjaśnić znaczenie zjawiska awangardy dla rozumienia całej sztuki XX wieku posługując się takimi pojęciami jak autonomia sztuki i „wiek komentarza”
  • ·         Formułować wszystkie wypowiedzi pisemne posługując się bardzo poprawnym językiem i terminologią naukową właściwą dla danego zjawiska


ocena celująca
Uczeń wykonał 90 % zadań na ocenę bardzo dobrą, a ponadto potrafi:
  • ·         Wykazać się znajomością twórczości wszystkich artystów, których nazwiska przywoływane były na zajęciach
  • ·         Znajdywać elementy wspólne i różnice między wszystkimi omówionymi na zajęciach kierunkami i nurtami w sztuce – dokonywać ich pogłębionej komparatystycznej analizy w kontekście sytuacji politycznej, społecznej, kulturowej
  • ·         Formułować dojrzałe i wnikliwe wnioski próbując - w odniesieniu do zaprezentowanych zagadnień - stawiać hipotezy badawcze



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.